آيين نامه حفاظت و ايمنى در معادن-فصل 7

باربرى در معادن

   الف- باربرى ريلى در راه افقى                                          

ماده 191- راههاى افقى باربرى با راه آهن بايد داراى شيب مناسبى باشد که حرکت واگن خودبه خود انجام نگيرد

ماده 192- حداقل فاصله بين ديواره راهها با بدنه وسيله نقليه نبايد در يک طرف از 20 و در طرف راهرو از 60 سانتيمتر کمتر باشد . در تونلهاى با سطح مقطع کوچک مى توان اين فاصله را تا 40 سانتيمتر کاهش داد مشروط بر آنکه در فواصل هر يکصد متر جان پناههايى با ابعاد و ظرفيت حداقل چهار نفر احداث گردد و محل اين جان پناهها بايد بترتيبى علامتگذارى شود که از دور مشخص باشند

ماده 193- راههاى باربرى بايد تميز و خالى از قطعات سنگ و ساير موانع ديگر باشد

ماده 194- سوار شدن روى وسيله نقليه به استثناى وسيله اى که براى نفر برى کارگران اختصاص دارد ممنوع است

ماده 195- براى کنترل حرکت واگنها و همچنين متوقف کردن آنها در مواقعى که آنها را به يکديگر وصل يا از يکديگر جدا مى کنند بايد کفشک ترمز همچنين بستها يا وسايل مناسب ديگر به اندازه کافى تهيه و بکار برده شود

ماده 196- وسايل اتصال واگنها به يکديگر بايد از نوعى باشد که براى بستن يا باز کردن آنها کارگر مجبور به قرارگرفتن بين دو واگن نباشد

ماده 197- در جلوى وسيله کشش بايد چراغ با نور کافى نصب گردد

ماده 198- در پشت آخرين واگن هر قطار بايد چراغ قرمز نصب شود

ماده 199- در مواقعى که از لوکوموتيو ديزلى لستفاده مى شود بايد لوکوموتيو کاملاً سالم بوده و بدون دود کار کند

ماده 200- سوار شدن افراد در واگنهاى باربرى , لوکوموتيوها و شاسى هاى مخصوص حمل چوب و غيره ممنوع مى باشد

ماده 201- نقل . انتقال دستى واگنها در شيب زياد ممنوع است

ماده 202- هنگاميـکه نقـل و انتقال واگنها بصورت قطار و بوسيله لوکوموتيو انجام مى پذيرد اتصال واگنها به يکديگر بايد بوسيله زنجير يا قلاب انجام شود

ماده 203- واگنها بايد متناوباً و به نوبت در تعميرگاه مربوطه تحت سرويس و روغن کارى و تعمير قرار گيرند . کارهاى انجام شده بايد با ذکر شماره واگن , تاريخ تعمير و سرويس و نام خانوادگى شخصى که مجرى آن بوده است در دفتر مخصوص ثبت گردد

ماده 204- متصل و جدانمودن واگنها در حين حرکت قطار ممنوع مى باشد

ماده 205- سوار شدن کمک راننده لوکوموتيوفقط روى صندلى مخصوص وى که بطور موقت به لبه واگن آخرين قطار نصب مى گردد , مجاز مى باشد

ماده 206- در مواقعيکه نقل و انتقال واگنها با دست و نيروى انسان انجام مى پذيرد بايد روى لبه جلويى واگن چراغ روشن آويزان نمود و در صورتيکه شيب خط آهن بيش از 005/0نباشد فاصله واگنها در حدود 10 متر و چنانچه خط آهن داراى شيب زياد مى باشد فاصله آنها نبايد کنترل از 30 متر باشد

ماده 207- به منظور بلند کردن و روى ريل قراردادن واگنها و لوکوموتيو هايى که از روى ريل منحرف و يا خارج شده اند لازم است که روى هر لوکوموتيو و همچنين جنب دهانه تونل جک مخصوص اين کار وجود داشته باشد

ماده 208- در موارد زير استفاده از واگنها ممنوع است:
الف - در صورت عدم روغن کارى و باز بودن جاى روغن , سالم نبودن محور چرخها و يا وجود شکستگى در چرخها .
ب - در صورت سالم نبودن زنجير و قلاب و ديگر اجزائى که مربوط به اتصال واگنها مى باشد
پ - در صورت ناقص بودن سپرهاى طرفين واگن ويا ترمز(در واگنهاى ترمزدار(
ت - در صورت مشاهده نقص در سيستم تخليه در واگنهاى مخصوص که دريچه زير واگن از طريق لوله باز و بسته مى شود
ماده 209- خط سير جرثقيلهاى مراکز بارگيرى در گالريها بايد طورى تعيين گردد که جاى کافى براى عبور و مرور افراد باقى بماند و شروع حرکت قطار ياواگن بايد توسط بوق ويا سيستم خبرى ديگرى اعلام گردد
ماده 210- دريچه دهانه بونکرها بجز هنگام بارگيرى بايد بسته باشد . ماده 211- براى جلوگيرى از حرکت احتمالى واگن در شيب مى بايست مانعى زير چرخهاى واگن قرار داده شود

ماده 212- در بخشى از گالرى که واگن توسط وينچ و يا دست کشيده مى شود واگن بايد مجهز به چراغ باشد
ماده 213- جلو محلهاى واگن برگردان مى بايست توسط کانع ايمن شود تا از ورود ديگر واگنها به محل و خطر برخورد با آن جلوگيرى بعمل آيد

ماده 214- وينچ مى بايست مجهز به ترمز يا وسيله خود بازدارنده باشد و نيروى محرکه تجهيزات آن بايد بطور خودکار قطع شود

ماده 215- در تونلهاى اصلى و ميانى تونلهاى معادن ذغال سنگى که از نظر گاز خيزى جزء طبقه 3 يا بالاتر از آن مندرج در جدول ماده 315 اين آئين نامه محسوب مى شوند بايد لوکوموتيو هاى مجاز براى معادن گازدار مورد استفاده قرار گيرند

ماده216- در گالريـهـاى پيشـروى که تهـويه آنها توسط ونتيـلاتـورهاى محلى انجام مى گيرد, استفاده از لوکوموتيو هاى ديزلى به شرطى مجاز مى باشد که مقدار گاز متان در جريان هواى خروجى آن گالرى بيش از 5/.درصد نباشد

ماده 217- خطر ترمز قطار در هنگام باربرى در شيبهاى عمده نبايد بيش از 40 متر باشد (از نقطه ترمز تا توقف کامل(

ماده 218- در هنگام شارژ باطرى هاى لوکوموتيو , درب جعبه باطرى ها و همچنين دريچه المنتهاى باطرى بايد باز بماند . بستن درب جعبه باطرى لوکوموتيو پس از اتمام تصاعد خروج کامل گاز از المنتهاى باطرى مجاز مى باشد در حال بستن درب جعبه زودتر از يک ساعت پس از اتمام شارژ ممنوع است . قبل از خارج نمودن باطرى از اطاق شارژ بايد ايزوله کردن و عايق بندى بين المنتها و بدنه جعبه باطرى مورد کنترل قرار گيرد . زير شارژ گذاردن باطريهاى معيوب و يا کثيف ممنوع است

ماده 219- در تونلهايى که به علت وجود گاز و گرد ذغال سنگ خطرناک مى باشند تعمير لوکوموتيوهاى خازنى (تعميرات مربوط به وسايل برقى لوکوموتيو ) به عمل تعويض فيوز آن ممنوع مى باشد و فقط در تعميرگاههاى مربوطه مى توان اقدام به تعمير آنها نمود

ماده 220- با در دست داشتن چراغهاى داراى شعله از قبيل چراغهاى بنزينى و يا کاربيتى, ورود به اطاق شارژ ممنوع است

ماده 221- تجهيزات و لوازم الکتريکى موجود در اطاق شارژ بايد ضد انفجار باشند

ماده 222- براى حفاظت و جلوگيرى از سوختگى ناشى از الکتروليت , در اطاق شارژ هميشه بايد محلول و يا پودر خنثى کننده اثر اسيد سولفوريک و هيدرات پتاسيم و کلسيم در دسترس قرار داشته باشد

ماده 223- در هنگام حرکت , لوکوموتيو بايد در سر قطار واگنها قرار گيرد . قرار گرفتن لوکوموتيو در انتهاى قطار واگنها فقط در مواقع مانور و جابجا کردن واگنها در سر دوراهيها و هنگام تخليه بار , در فاصله 300 متر و با سرعت کمتر از 2 متر در ثانيه مجاز است
ماده 224- استفاده از لوکوموتيو در موارد زير ممنوع است:
الف - نقص داشتن و يا عدم وجود سپرهاى جلو يا عقب
ب - ناقص بودن زنجير و قلاب اتصال
پ - نامرتب بودن ترمزها
ت - عـدم وجود ماسه دان و يا فقـدان ماسه درآن (اين مورد در لوکوموتيو هاى کمتر از 2 تنى مطرح نمى باشد(  - خرابى و يا عدم نور کافى چراغ لوکوموتيو
ج - خرابى دستگاه علائم خبرى(بوق,زنگ و غيره(
چ - مشاهده نقص در وسايل ضد انفجار لوکوموتيو (در تونلهاى خطرناک از نظر وجود گاز(
ح - عدم وجود جک همراه لوکوموتيو
خ - مشاهده نقص در لوازم برقى (مربوط به لوکوموتيوهاى برقى(
ماده 225- پائين پريدن رانندن و واگذارى رانندگى لوکوموتيو در حال حرکت به ديگرى ممنوع است .

ماده 226- اشخاصى مى توانند بعنوان راننده لوکوموتيو انتخاب گردند که تعليم و آموزش مربوطه را ديده و پس از امتحان به اخذ گواهى و مجوز از سازمان ذيصلاح نايل آمده باشند

ماده 227- قبـل از آنکه واگن خارج شده از خط را بلند کرده و روى خط قرار دهند بايد در مورد جلوگيرى از حرکت فورى آن پيش بينى لازم بعمل آيد
 ب- باربرى بوسيله نقاله ها                                                              

ماده 228- در مـواردى که باربرى داخل معدن به وسيله ناو زنجيرى يا نوار نقاله انجام مى گيرد بايد نکات زير رعايت گردد:
الف - راه اندازى دستگاه تنها بايد به وسيله متصدى مربوطه انجام شود .
ب - به مقدار کافى ومتناسب با طول دستگاه وسايلى تعبيه شود که در موارد اضطرارى بتوان در هر لحظه دستگاه را متوقف ساخت
پ - پس از خاتمه کار باربرى موتور آنها بايد متوقف شود
ت - در محل تقاطع اين گونه وسايل نقليه با راههاى ديگر راه جداگانه اى براى عبور افراد وجود داشته باشد
ماده 229- در گالريهايى که به نقاله تسمه اى (قابل احتراق) مجهز گرديده اند , در انتها و سر نقاله (از طرف ورود جريان هوا , در فاصله 5-3 مترى) در محل کليد و لوازم الکتريکى و سراسر طول نقاله در فواصل هر 100 متر بايد تعداد دو عدد کپسول آتش نشانى و يک جعبع محتوى ماسه نصب نمايند . گنجايش جعبه ماسه نبايد کمتر از 20 دسيمتر مکعب باشد

ماده 230- در محل تقاطع گالريها بايد پلهاى کوچکى جهت عبور و مرور افراد از روى نقاله ساخته شود
ماده 231- گالريهايى که در آنها نقاله تسمه اى مونتاژ و مورد بهره بردارى قرار دارد , هر پست بايد از ذغال سنگ و سنگهاى ريخته شده در اطراف نقاله تميز گردد

ماده 232- نظافت نفاله ها و روغنکارى قسمتهاى متحرک آن در هنگام کار ممنوع است

ماده 233- سوار شدن افراد بر روى تسمه نقاله اى که براى رفت و آمد افراد به سيستمهاى ويژه مجهز نشده و مورد تأييد مسئول ايمنى معدن نباشد ممنوع است

ماده 234- نقاله هاى تسمه اى بايد به دستگاه و يا وسيله اى که مانع خروج تسمه از مسير خود بشود مجهز باشند

ماده 235- در هر پست بايد حداقل يک بار طرز کار قرقره هاى نقاله توسط مسئول مربوطه مورد بازديد و کنترل قرار گيرد

ماده 236- امکان روشن کردن و متوقف نمودن نقاله از هر نقطه بايد پيش بينى شده باشد

ماده 237- موتور و سر نقاله ها بايد محصور و از محيط اطراف مجزا باشند
-          باربرى ريلى در راه مورب

ماده 238- باربرى با واگن در راه مورب بايد حتماً بوسيله کابل انجام شود .چرخ چاه دستگاه باربرى بايد به طور محکم و در محل مناسب در بالاى راه مورب نصب شده باشد . ماده 239- در راه مورب در صورت خروج واگن از خط بايد پس از حصول اطمينان از بسته بودن ترمز چرخ چاه واگن را از بالا وارد راه مورب کرده و به کمک چرخ چاه دوباره روى خط قرار داد . شروع مجدد کار بايد پس از اطمينان از اين که افراد در محلهاى امنى قرار گرفته اند انجام گيرد . ماده 240- چرخ چاه بايد داراى ترمزى باشد که در حال توقف بسته بماند و متصدى آن نبايد به هيچ عنوان بدون اينکه چرخ چاه را از منبع انرژى مجزا کرده باشد محل خدمت را ترک نمايد . ماده 241- پذيرگاه بالائى راه مورب بايد داراى نرده مناسبى باشد که مانع از خرکت خودبه خود واگنها به راه مورب گردد. باز کردن نرده بايد بعد از حصول اطمينان از اين که واگنها به کابل بسته شده انجام گيرد . ماده 242- بين پذيرگاهها بايد وسيله تبادل علائم موجود باشد

ماده 243- در گالريهاى شيب دار هنگام کار دستگاههاى باربرى(مانند جرثقيل و غيره)نزديک شدن افراد متفرقه اى که در کار دستگاهها دخالتى ندارند به محوطه اى که در آن جا واگنها از سيم بکسل و يا زنجير جدا و تخليه مى گردند ممنوع است و به اين منظور بايد در محل فوق الذکر تابلوى مخصوص نصب نمايند

ماده 244- براى واگنها و شاسيهايى که ناچار به توقف در سطح شيب دار گالرى مى باشند پيش بينى موانع ايمنى و اتصال مستحکم آنها به سيم بکسل الزامى است

ماده 245- حمل مواد معدنى در معادن بوسيله سطل دستى و کوله بار و امثال آن ممنوع است
ت- باربرى در چاه

ماده 246- دهانه چاه بايد در تمام ساعات کار به قدر کافى روشن و داراى نرده مجهز به درهاى مناسب باشد

ماده 247- اگر عمق چاه به اندازه اى باشد که ارتباط مستقيم بين متصديان پذيرگاههاى مختلف چـاه به وسيـله

صداى افراد به طور واضح برقرار نشود بايد اين ارتباط بوسيله علائم زنگدار برقرار گردد
تبصره: در چاههايى که از وسايل حمل و نقل براى رفت و آمد کارگران استفاده مى شود علاوه بر علائم ارتباطى زنگ دار بايد بين متصديان تمام پذيرگاهها و متصدى چرخ چاه ارتباط تلفنى نيز برقرار باشد

ماده 248- تمام قسمتهاى مربوط به دستگاه باربرى در چاه از قبيل کابل , ماشينها , ترمزها و پاراشوتها بايد همه روزه بازرسى شوند و هر هفته يک مرتبه دستگاههاى ايمنى مربوطه (پاراشوت, ترمز) آزمايش گردند و همچنين هر ماه يک مرتبه قسمتهاى حساس از قبيل اتصاليها و قرقره ها از وجود روغن اضافى پاک شوند

ماده 249- چرخ چاه بايد مجهز به عمق نمايى باشد که حين عبور وسيله حمل و نقل از طبقات مختلف معدن زنگ اخبارى را به صدا در آورد

ماده 250- عمق نما بايد هر بار که براى عمقهاى مختلف ميزان مى شود آزمايش گردد

ماده 251- کليه وسايل باربرى چاه ها بايد بوسيله مسئول مربوطه هر هفته بازديدو نتيجه در دفتر مخصوص ثبت گردددر صورت مشاهده نقص بايد مرات بصورت کتبى به مسئول ايمنى و مسئول معدن گزارش شود تا نسبت به رفع آن اقدام گردد

ماده 252- سرعت حرکت وسيله حمل و نقل هنگام حمل مسافر نبايد از 8 متر در ثانيه تجاوزکند

ماده 253- در چاههايى که از چرخ چاه کلاجدار استفاده مى شود هر موتور بايد داراى ضامنى باشد که باز کردن ترمز و آزاد کردن کلاج به طور همزمان امکان نداشته باشد
 
ث- بالابرها                                                                         

ماده 254- بالابرهاى دائم بايد داراى ويژگيهاى زير باشند:
الف - هدايت شده باشند.
ب“- سقوط اشياء از داخل آنها ممکن نباشد
ت“- با در داخل آنها بى حرکت بماند
ماده 255- بالابرهاى مخصوص حمل اشخاص بايد داراى سر پنا ه و پاراشوت بوده و به علاوه دستگاه محرکه آنها مجهز به تنظيم کننده سرعت باشد . پلاک نشان دهنده ظرفيت سرنشينهاى اين وسايل بايد بطور آشکار در محل متناسبى نصب گردد. ظرفيت مذکور بايد حداکثر برابر با يک سوم ظرفيت بارى باشد که با اين وسايل مى توان حمل کرد

تبصره: در بالابر هاى جديد بشرط رعايت مسائل ايمنى به تضمين سازنده وجود پاراشوت الزامى نيست

ماده 256- ماشينهاى چرخ چاه بايد داراى ترمزى باشد که در صورت لزوم بتواند کابل را بيحرکت کند و چرخ چاه دستى بايد مجهز به وسيله اى باشد که آن را از گردش در جهت مخالف باز دارد ضمناً در ماشينهاى حمل اشخاص در صورت امکان جداکردن چرخ چاه از موتور , داشتن ضامن ويژه اى بمنظور جلوگيرى از بروز هرگونه خطر الزامى است 

ماده 257- ماشينهاى چرخ چاه بايد به دو دستگاه ترمز جداگانه شامل ترمز عادى و ترمز ايمنى که هر يک بطور مستقل قادر به توقف ماشين باشد مجهز گردند. کفشک اين ترمزها ممکن اسن مشترک باشد ولى وسايل فرمان آنها بايد کاملاً مجزا و در دسترس متصدى ماشين قرار گرفته باشد همچنين بايد حداقل يکى از ترمزها از نوع وزنه اى بوده تا در صورت قطع نيروى محرکه حداقل يکى از اين دو ترمز چرخ چاه را متوقف کند

ماده 258- در ماشينهايى که داراى جعبه دندده مى باشد بايد با يکى از ترمز ها بتوان مستقيماً چرخ چاه را متوقف کرد

ماده 259- ترمز ايمنى بايد به نحوى باشد که در هر يک از موارد زير بطور خودکار وارد عمل گردد:
الف - هرگاه اتاقک بالابر از چاه خارج و به قرقره ها نزديک شود.
ب - هرگاه سرعت حرکت در نزديکى پذيرگاه مقصد از 5/1 متر در ثانيه کمتر نشود 
ماده 260- بايد وسيله اى وجود داشته باشد که همزمان با بکار افتادن ترمز ايمنى , نيروى محرکه ماشين را به طور خودکار قطع کند

ماده 261- بالابرهاى دائمى که براى حمل اشخاص هم بکار برده مى شوند بهتر است مجهز به وسيله نشان دهنده موقعيت اتاقک بالابر در چاه بوده و به علاوه بايد بتواند با علامت صدا دار نزديک شدن آنرا به پذيرگاه اعلام کند

ماده 262- ماشينهايى که سرعت حرکت آنها از شش متر در ثانيه بيشتر است بايد به وسايل زير نيز مجهز باشند:
الف - وسيله اى که ترمزها را به نرمى وارد عمل کند .
ب - وسيله محدود کننده سرعت در حدى که معمولاً عمل مى کند
پ - دستگاه ثبت کننده سرعت
ماده 263- هنگام حمل اشخاص بايد علائم مخصوصى در پذيرگاهها روشن شود و به طور واضح حمل مسافر را اعلام نمايد .
ث“- کابل ها(سيم بکسل ها)                                          


ماده 264- جنس کابل بايد متناسب با شرايط محيط کار انتخاب شود و در مقابل عواملى از قبيل اسيد و غيره مقاوم باشد

ماده 265- هنگام تحويل گرفتن هر کابل نو بايد قطعه اى از آنرا (بطول 4 متر) براى آزمايشهاى مقايسه اى در محلى خشک نگهدارى نمود
ماده 266- ميزان مقاومت کابل نو (در مقابل پاره شدن ) را هنگام تحويل گرفتن بايد از طريق آزمايش خود کابل و يا آزمايش تمام عنصرهاى آن و در ضمن ميزان افزايش طول کابل را قبل از پاره شدن تعيين نمود و در هر حال بايد هر يک از عنصر هاى کابل از حيث کشش , خمش و پيچش نيز آزمايش شود 

ماده 267- کابلهايى که علاوه بر بارکشى براى حمل اشخاص نيز بکار برده مى شوند بايد در سال اول کار هر سه ماه يکبار و در سال بعد هر دو ماه يکبار به اندازه 2 متر از پائين آن بريده و آزمايش شود

ماده 268- ضريـب اطمينان کابل بايد حداقل 6 باشد يعنى ميزان بار مفيد و بار مرده و کل وسيله باربرى نبايد از يک ششم مقاومت کابل تجاوز کند در صورت افزايش عمق چاه از 500 متر براى هر يکصد متر اضافى مى توان يکدهم از اين ضريب را کسر کرد و در هر حال وزن مذکور نبايد از يک پنجم مقاومت کل کابل تجاوز کند . تبصره: بالابر هاى مالشى (نوع کپ) از شمول اين ماده مستثنى مى گردد به طورى که ضريب اطمينان اين تجهيزات بايد براى عمق کمتر از 500 متر 7 و براى عمق بيشتر از 500 متر 6 در نظر گرفته مى شود

ماده 269- مدت استفاده از کابل بالابر هاى مخصوص حمل اشخاص نبايد از دو سال تجاوز کند

ماده 270- قبل از بکار گيرى کابل نو براى حمل افراد لازم است آزمايشهاى ايمنى مطابق دستورالعمل هاى سازنده انجام گيرد , بستها و اتصاليهاى مربوط به کابلها بايد داراى مقاومت کافى و مورد نياز اين گونه وسايل بوده و ضريب اطمينان آنها از ضريب اطمينان کابل کمتر نباشد . مدت بکارگيرى آنها نبايد از 10 سال تجاوز کند
ماده 271- کليـه بازرسيها و آزمايشـهاى کابل و وسايل باربرى مربوطه بايد توسط اشخاص و سازمانهاى صلاحيتدار و با روشهاى فنى معتبر انجام گيرد

ماده 272- هر گاه پس از هر آزمايش مشاهده شود که تقليل قابل ملاحظه اى در مقاومت کابل حاصل شده و يه بيش از 10 درصد عنصرهاى مشهود آن در طول سه گام پاره شده و يا تغيير محسوسى در شکل ظاهرى کابل از نظر خوردگى يا سائيدگى يا تقليل قطر و يا باز شدن پيچش آن حاصل شده باشد , آن کابل بايد تعويض گردد.

ماده 273- در هر معدن که باربرى از طريق چاه با وسايل بالابر انجام مى گيرد بهره بردار موظف است دفترى براى ثبت موارد زير در سر معدن اختصاص دهد:
الف - نام و نشانى کارخانه سازنده کابل و وسايل مربوطه .
ب - مشخصات کابل , نوع سيمهاى بکار برده شده و ساختمان آن و نتيجه آزمايشات انجام شدهدرباره کابل نو و محاسبه مقاومت کل کابل و همچنين نتيجه آزمايشهايى که برطبق مقررات مربوطه انجام مى شود
پ - تاريخ شروع استفده از کابل و نوع باربرى آن
ت - وزن مرده کليه وسايلى که کابل متحمل مى شود به انضمام وزن خود کابل و همچنين حداکثر وزن بارى که حمل مى شود
ث - تاريخ و نوع تعميرات و تاريخ سر و ته کردن کابل
ج - تاريخ و علت خارج کردن کابل از سرويس
چ - مقدار عملکرد کابل در حرکت به سمت پائين و در حرکت به سمت بالا و ميزان تن کيلومتر انجام شده
ماده 274- جابجائى اجسام بلند از طريق بستن اين اجسام به يک رشته طناب , کابل يا زنجير به دليل خطر لغزش ممنوع است

ماده 275- دانستن وزن صحيح با جهت انتخاب زنجير , کابل يا طناب مناسب ضرورى است

ماده 276- براى کوتاه کردن زنجير و سيم بکسلها نبايد آنها را گره زد و همچنين بارهاى لبه تيز ساخته شده از مواد سخت را بايد قبل از تماس با حلقه هاى زنجير و يا سيم بکسل با حفاظهايى پوشاند

ماده 277- هيچ گاه نبايستى جرثقيل در فضا به صورت آزاد رها شود . راننده جرثقيل مادام که بار در هوا معلق است نبايد محل کار خود را ترک نمايد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:قیر طبیعی,بیتومین,گیلسونایت,گیلسونیت,فروش, | 8:54 | نویسنده : پرویز زرانگوش 09183347188 |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.